zaterdag 23 augustus 2008

Voor mijn vrouwelijke lezers

Soms krijg ik mailtjes van vrouwelijke lezers. Dat vind ik altijd heel fijn. Het gaat dan dikwijls over herkenning, schroom en verlangen. Ik merk ook dat het voor sommige vrouwen een overwinning is om me te mailen en om iets over zichzelf los te laten. Niet nodig meiden, ik heb mijn hele leven nog nooit het gevoel gehad dat iets wat me wordt toevertrouwd belachelijk is. Dat zit zo in mijn aard.

Af en toe vertelt iemand me dat ze ook graag zou beleven wat ik beleef. Daar kan ik natuurlijk niet mee helpen. Ik heb gewoon een dosis geluk gehad met Peter, dat we elkaar zonder jaloezie vrij kunnen laten, en met mijn open karakter. Ik heb me pas op latere leeftijd gerealiseerd dat niet iedere vrouw zo gemakkelijk met erotiek omgaat als ik. Blijkbaar is er wat durf voor nodig en het vermogen afstand te nemen.

Mijn tip is: probeer gewoon te gaan voor de seks, zonder emotionele band op te bouwen. Natuurlijk wel in een veilige vertrouwde omgeving met personen die je het gevoel van vertrouwen geven.

Dit is natuurlijk zoals het voor mij werkt, maar als je me om advies zou vragen zou ik het volgende zeggen...

Denk niet: "Wanneer zal ik hem (of haar) weer opnieuw zien" of "wat zal ie van me denken." Denk ook niet: "Zou hij me wel leuk of goed vinden." Dat is niet belangrijk, hij is allang blij dat je voor hem beschikbaar bent, geloof me maar. Het gaat om jouw seksuele genot. Niet jij, maar juist hij moet goed zijn, daarom sta je hem toe je te neuken. Jij moet behaagd worden, hij zorgt wel voor zijn eigen gerief. Ook dat kun je van me geloven, ik zie dat zonder uitzondering steeds opnieuw.

Voor mij is zo'n houding vrij natuurlijk. Het geeft me de controle over de situatie. Ik speel er ook mee: hoe kan ik hem opwinden om te zorgen dat hij me nog meer genot biedt. Maar ik begrijp (inmiddels) dat een degelijke mind-set niet voor iedereen even natuurlijk is. Maar als je het van te voren bewust met jezelf afspreekt, zal dat misschien toch wat makkelijker gaan.

Ik heb me ook nooit bekommerd om of ik "knap" ben of niet. Ik verzorg mezelf goed; zorgvuldig ontharen, verzorgde wenkbrauwen, niet al te preuts met make-up (lipstick, nagellak, oogschaduw of eye-liner; ook niet overdreven), verzorgde vrouwelijke kleding (juist die dingen die een man dus niet zou dragen zoals pumps, verhoogde hakjes, rok of jurk, kousen, strakke driekwart broek), haar goed verzorgd (gewassen, haarband of haarspeld, staartje, knotje of gewoon los, niet te kort). Dat soort dingen. Het is allemaal niet bijzonder, maar het geeft mij in ieder geval veel zelfvertrouwen.

Als je seks verwacht of juist wilt uitlokken, ga dan een stapje verder. Lager decolleteetje, korter rokje. Gewaagde lingerie, ook als je voor het eerst seks met iemand denkt te gaan hebben. Nee, je bent geen sletje als je dat doet. Je bent gewoon een zelfbewuste vrouw die er voor durft te gaan (vind ik zelf). Dat hij aan je lingerie merkt dat je jezelf al op seks had voorbereid? So what! Dat was toch ook zo? Waarom daar een geheim van maken? Ik ken geen enkele man die tegen me zei: "Goh, ook stom dat je al van te voren dacht dat we seks zouden gaan hebben." Ik merk alleen dat ze altijd blij verrast zijn en er heel hitsig van worden. Ze tonen er zelfs respect voor. Wat er dan precies in hun hoofd omgaat weet ik niet, maar volgens mij zoiets van: "Wat heb ik een geluk dat ik haar heb getroffen..."

Nogmaals, zo werkt het voor mij. Misschien heb je er wat aan als je dingen voor jezelf wilt veranderen.

1 opmerking:

  1. hoop dat de dames iets aan je tips hebben, sonja.

    jij vindt het niet erg om mannen hitsig te maken, he?
    is ook heel opwindend dat jij er zoveel genot en plezier aan beleeft...

    hete likjes....

    BeantwoordenVerwijderen

Meest recent

Na vijf jaar...

Na vijf jaar weer een teken van leven. Jawel. Laten we we zeggen een vrij lange sabbatical. Mijn eerste berichtjes schreef ik in 2007 en mij...